De werkdag van een intercedent
Ongemerkt wordt je eerste bak koffie van de dag koud. Het is druk met telefoon en je to-do list ligt alweer aan de kant. Je hebt een paar aanvragen binnen en na overleg met collega’s gooi je de eerste lijntjes uit. Een telefoontje daarheen, een appje die kant op en na kwartiertje komt er een appje terug. Eén van de kandidaten geeft aan wel te kunnen werken, maar geen vervoer te hebben. Oke, de tijd dringt dus dan brengen we je wel. In overleg met je leidinggevende draag je de andere aanvragen over naar een collega en je stapt de auto in.
Een kwartier later sta je bij de klant op de stoep met de kandidaat. Ze zijn erg blij dat je zo snel versterking hebt weten te regelen en nadat jij het contract hebt laten tekenen, nemen ze je kandidaat mee om verder wegwijs te maken. De bedrijfsleider biedt je een bakkie koffie aan en samen bespreek je nog even hoe het gaat op de werkvloer. Er blijken een paar zieken te zijn, net nu ze een grote order binnen hebben. Morgen kan hij nog wel een paar extra handen gebruiken geeft hij aan. Geen probleem, ik ga voor je op zoek! Snel drink je je koffie op en rijd je terug naar de vestiging. Daar zit al iemand op je te wachten. Dat is waar ook, je had nog een intake gepland staan.
Tijdens het gesprek kom je erachter dat deze kandidaat ook prima kan passen bij het bedrijf waar je net vandaan komt. Na jouw uitleg over wat het bedrijf doet en wat voor persoon zij zoeken, blijkt de kandidaat ook enthousiast en wil hij morgen aan het werk. Hij kan zelfs de andere kandidaat meenemen met de auto. Mooi, je stelt een contact op en bevestigt alles nog naar beide partijen met een mailtje.
Dat is ook weer geregeld. Na een kort werkoverlegje met de collega’s pak je een momentje van rust met een broodje; je loopt ondertussen nog even door je mailbox heen en werkt je to-do list bij. Je had vanmorgen het voornemen om de lijst een beetje weg te werken, maar hij wordt alleen maar langer. Dan nu maar even knallen. Als je net twee zaken hebt weggestreept, gaat de telefoon. Een klant wil graag advies van je over je dienstverlening. Of je zo langs kan komen? Natuurlijk kan ik dat! Kan je daarna gelijk weer de kandidaat van vanmorgen ophalen en naar huis brengen. Je drinkt je laatste, lauwe slok koffie op en schuift je to-do list maar weer aan de kant. Dat zien we straks wel weer. En anders morgen.